GPT-4 Nedir? GPT-4 Nasıl Kullanılır?

Ar-Ge 27 Aralık 2023

GPT-4Chat GPT(4000 x 1600 px)


Günümüzde yapay zeka (AI), hayatımızın her alanında giderek daha fazla yer ediniyor. Bu alandaki gelişmelerden biri de büyük dil modelleri (LLM) olarak bilinen AI modellerinin gelişimidir. LLM'ler, insan benzeri metin üretme, dilleri çevirme ve karmaşık soruları yanıtlama gibi görevleri yerine getirme yeteneğine sahiptir. Bu makalede, GPT-4'ün özelliklerini, yeteneklerini ve potansiyel kullanım alanlarını inceleyeceğiz.


Kıdemli Veri Bilimcisimiz Furkan Gül tarafından hazırlanan makalede GPT-4 ve Chat GPT+ ile ilgili bilgiler edineceğiz.

OpenAI tarafından geliştirilen GPT-4, 2023 yılı itibariyle mevcut olan en gelişmiş LLM'lerden biridir. GPT-4, 175 milyar parametreye sahip ve bu da onu önceki sürümlerden çok daha büyük ve güçlü hale getiriyor. Bu sayede GPT-4, daha karmaşık ve yaratıcı metinler üretebiliyor ve daha doğru ve kapsamlı yanıtlar verebiliyor.


Eğer GPT-4 dil modelini denemek isterseniz, Chat GPT+ hizmetine ücretli abone olmanız gerekmektedir. Chat GPT+, Chat GPT'nin premium sürümü olarak bilinir. GPT-4 yani ChatGPT+'ya erişmek için OpenAI hesabınıza giriş yapmanız ve abonelik ücretini ödemeniz gerekmektedir.


GPT-4'ün yetenekleri arasında şiir, hikaye, makale, kod ve müzik parçaları gibi çeşitli metin formatları oluşturabilme bulunmaktadır. Ayrıca, farklı dilleri yüksek kalitede çevirebilme, karmaşık soruları anlayıp doğru yanıtlama ve yaratıcı içerikler üretebilme yetenekleri ön plandadır.


Bu yetenekler, GPT-4'ü çeşitli alanlarda kullanılabilir kılar. Örneğin, oyun geliştirme süreçlerinde karakter diyalogları, görevler ve hikayeler oluşturmak için kullanılabilir. Doğal dil işleme alanında metin özetleme, dil çevirisi ve soru-cevap uygulamaları gibi görevlerde kullanılabilir. E-ticarette müşteri hizmetleri, sipariş işleme ve geri bildirim değerlendirme gibi alanlarda kullanım potansiyeli bulunmaktadır. Makalenin devamında GPT-4 hakkında birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.


Makale içerisinde aşağıdaki konular hakkında detaylı bilgilere erişebilirsiniz:

  • GPT-4 (Generative Pre-Training Transformer 4) nedir ve nasıl erişilir?
  • GPT-4 dil modeli hangi veri kaynaklarından beslenir? Beslendigi veri kaynaklarının büyüklükleri nelerdir?
  • GPT-4'ü GPT-3'ten ayıran başlıca yenilikler nelerdir?
  • Dünya genelinde GPT-4 ile yapılan öncü çalısmalar nelerdir? Endüstride nasıl kullanılmaktadır?
  • GPT-4 ile Doguş Grubu veya Doguş Teknoloji'de uygulanabilecek iş alanı, faaliyet ve projeler nelerdir?
  • Chat GPT4'ten beklenilen fakat beklentiyi karşılamayan yönler nelerdir? GPT-4'ün eksik yönleri nelerdir?
  • OpenAl'in geliştirdiği dil modelleri ve en gelişmiş dil modeli olan GPT-4 ile birlikte oluşabilecek etik problemler nelerdir? 
  • Kurum/kuruluşlar etik problemler için ne gibi önlemler alıyor?
  • GPT-4 çıktılarına benzer çıktılar üreten açık kaynak çalışmalar var mıdır? 
  • Bu çalışmaların GPT-4 ile avantaj ve dezavantajları nelerdir?


GPT-4 başlıklı yazımızın tamamına erişmek için buraya tıklayın.

Popüler Yazılar

büyük
Kurumsal Farkındalık Yönetiminde Teknoloji Kullanımı

Kurumsal dünyada başarılı bir farkındalık yönetimi, gün geçtikçe daha kritik hale gelir

Bilgi Güvenliği

18 Ekim 2023 | 4 dk okuma

Disaster_-recovery-services(304_×_140_px)
Kriz Anlarında İş Sürekliliği, Felaket Kurtarma (Disaster Recovery) En İyi Uygulamaları

Modern iş dünyasında olağanüstü durumlar, doğal afetler ve teknoloji başarısızlıkları gibi beklenmeyen durumlar her an ortaya çıkabilir. Bu tür olaylar, iş sürekliliğinin kesintiye uğramasına ve organizasyonların ciddi zarar görmesine neden olabilir. İşte bu noktada iş sürekliliği planlaması ve felaket kurtarma uygulamaları devreye girer.

İş Sürekliliği Yönetimi

22 Eylül 2023 | 3 dk okuma

(304_×_140_px)
Veri Tahminlemesi ile Kararlarınızı Verilere Dayandırın

Kararlarınızın geleceği şekillendirdiğini bilmek sizi endişelendiriyor olabilir. Ancak yalnızca sezgileriniz üzerinden hareket etmek zorunda olduğunuzu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. 21. yüzyılın dijital çağında veri tahminlemesi, karar alma süreçlerinde büyük bir dönüşüm sağlıyor. İşte veri tahminlemesinin karmaşık dünyası! Kararlarınızı verilere nasıl dayandırabilirsiniz? Gelin, birlikte inceleyelim.

Veri Çözümleri

24 Ağustos 2023 | 5 dk okuma

Compliance_and_Permission_Management_Privacy_and_Data_Protection_(378_×_240_px)
Veri Uyumluluğu ve İzin Yönetimi

Veri uyumluluğu ve izin yönetimi, kullanıcı gizliliği ve veri koruması açısından önemli bir ilişkiye sahiptir. Veri uyumluluğu, ilgili veri koruma mevzuatlarına ve standartlara uygun bir şekilde verilerin işlenmesini ve korunmasını sağlarken, izin yönetimi ise kullanıcıların verilerinin nasıl kullanılabileceğine dair kontrolleri içerir. Veri uyumluluğu, chatbotların gizlilik politikalarının, kullanıcıların verilerinin işlenmesi ve saklanmasıyla ilgili geçerli mevzuata uygun olarak hazırlanmasını gerektirir. Özellikle Avrupa Birliği'nde Genel Veri Koruma Tüzüğü (GDPR) gibi veri koruma düzenlemeleri, chatbotların kişisel verileri işleme süreçlerinde uyulması gereken çeşitli prensipler ve gereklilikler sunar. Bunlar arasında veri minimizasyonu, şeffaflık, veri erişimi ve kullanıcılara veri işleme süreçlerine rıza verme hakkı gibi konular yer alır.

Veri Uyumluluğu

21 Temmuz 2023 | 4 dk okuma

listing
CRM ve Pazarlama Otomasyonu Nedir?

CRM (Customer Relationship Management), müşteri ilişkilerini düzenleme ve yönetme anlamını taşır. İşletmelerin potansiyel müşteri kitlesi ile etkileşimlerini izlemek, yönetmek ve geliştirmek için kullandığı bir strateji ve teknoloji sistemidir. CRM, müşteri bilgilerini toplamak, depolamak, analiz etmek ve bu bilgilere dayalı olarak daha iyi müşteri deneyimi ve ilişkileri oluşturmak için kullanılır. CRM, müşterilerle ilgili bilgileri tek bir merkezi veri tabanında toplar ve bu bilgileri kullanarak müşteri etkileşimlerini takip eder. Bu veri tabanında müşteri iletişim bilgileri, satın alma geçmişi, destek talepleri, tercihleri ve diğer ilgili bilgiler yer alır. CRM, bu verilerin analizini yaparak müşterilerin ihtiyaçlarını, eğilimlerini ve davranışlarını anlamayı ve buna göre stratejiler geliştirmeyi sağlar.

CRM

23 Haziran 2023 | 4 dk okuma

Yapay_Zeka_Stratejileri_(620x473)
Yapay Zeka Destekli Stratejiler ile Üstün Müşteri Deneyimi

Günümüz iş dünyasında müşteri deneyimi sadece bir tercih değil, aynı zamanda işletmelerin başarısı için kritik bir unsurdur. İyi bir müşteri deneyimi; müşteri bağlılığını artırabilir, marka itibarını yükseltebilir ve rekabet avantajı sağlayabilir. Yapay zeka destekli stratejilerin yükselişi, işletmelerin müşteri deneyimini geliştirmek için kullanabilecekleri yeni araçlar sunar. Bu teknolojiler, müşterilerle daha kişiselleştirilmiş, duyarlı ve etkileşimli bir şekilde iletişim kurmaya ve işletmelere daha üstün bir müşteri deneyimi sunmaya yardımcı olabilir. Ancak yapay zeka destekli stratejilerin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için doğru strateji ve uygulamaların belirlenmesi önemlidir.

Yapay Zeka

08 Haziran 2023 | 4 dk okuma

Yazılım_Servisi_Nedir_(620x473)
Yazılım Hizmeti Nedir?

Günümüzde işletmeler, verimliliklerini artırmak ve rekabet güçlerini korumak için teknolojiyi kullanmak zorundadır. Yazılım hizmetleri, işletmelerin iş süreçlerini optimize etmelerine ve daha verimli hale getirmelerine yardımcı olur. Türkiye’nin en büyük yazılım şirketleri de müşterilerinin ihtiyaçlarına özel çözümler sunarak onların hedeflerini en iyi şekilde anlayarak, müşterileri için en uygun yazılımı geliştirir.

Yazılım Geliştirme

10 Mayıs 2023 | 5 dk okuma

OKTA_IAM_(620x473_px)_(3)
Kimlik ve Erişim Yönetimi

Kimlik Erişim Yönetimi (Identity Access Management- IAM), bir organizasyonun, kullanıcıların dijital kaynaklarına erişimlerini kontrol etmek, yönetmek ve denetlemek için kullanılan bir dizi teknoloji, politika ve süreçtir.

Bilgi Güvenliği

28 Nisan 2023 | 5 dk okuma