SEO Nedir? Kurumsal SEO Uzmanı Ne Yapar?

SEO 14 Eylül 2022

SEO, web sitenizi Google gibi arama motorlarında ilk sıralara çıkararak sitenize daha çok ziyaretçi çekmenizi sağlayabilir. Arama motoru optimizasyonu anlamına gelen SEO, bir siteyi veya sayfayı optimize ederek site trafiğini ve görünürlüğünü artırır. Arama motorlarındaki görünürlük oranı, o markanın iş ve müşteri çekme gücüyle doğrudan bağlantılıdır. Yani Google gibi arama motorlarında belirli bir ürün veya hizmet için arama yapan kişi, karşısına doğrudan çıkan ve aradığı konuyla ilgili uygun gördüğü siteyi ziyaret edecektir.

seo-nedir-avantajları-nelerdir

SEO Nedir? Kurumsal SEO Uzmanı Ne Yapar?



SEO, web sitenizi Google gibi arama motorlarında ilk sıralara çıkararak sitenize daha çok ziyaretçi çekmenizi sağlayabilir. Arama motoru optimizasyonu anlamına gelen SEO, bir siteyi veya sayfayı optimize ederek site trafiğini ve görünürlüğünü artırır. Arama motorlarındaki görünürlük oranı, o markanın iş ve müşteri çekme gücüyle doğrudan bağlantılıdır. Yani Google gibi arama motorlarında belirli bir ürün veya hizmet için arama yapan kişi, karşısına doğrudan çıkan ve aradığı konuyla ilgili uygun gördüğü siteyi ziyaret edecektir.

Kurumsal SEO uzmanı, olumlu bir kullanıcı deneyimi ve site trafiğini artırmak için çalışmalar yapar. İyi bir kurumsal SEO hizmeti sağlayabilmek için size destek olacak kurumun içerik konusunda uzman olması şarttır. SEO’da en önemli konulardan birisi siteniz ile içeriklerinizin amacına uygun bir şekilde analiz ederek iyileştirilmesidir. Diğer bir deyişle SEO uzmanı, dijital pazarlama uzmanı gibi hareket eder. Bir dijital pazarlama uzmanı nasıl çalıştığı şirketin satışını artırıyorsa SEO uzmanı da aynı mantıkla sitenizin veya sayfanızın trafiğini artırır.



SEO Nedir?


SEO, bir web sitesinin teknik düzenini, içerik uygunluğunu ve link popülaritesini en uygun hâle getirir. “Sitemin sıralamasını nasıl yükseltirim?” sorusuna cevap olarak SEO verilebilir. SEO’ya göre düzenlenmiş sayfalar arama yapıldığında kolayca bulunur ve kullanıcı arama sorgulamalarına göre daha uygun veya yaygın bir biçimde şekillenir. Bunların sonucunda da arama motorları, sayfaları daha üst sıralara çıkartır.



Türkiye’de SEO denince çoğu kişinin aklına Google’ın gelme sebebi, global arama motoru pazarında gücü elinde tutanın Google olmasıdır. Google baskın arama motoru olduğundan dolayı SEO da çoğunlukla bu arama motorunun etrafında en iyi performansı sergilemeye çalışır. Bu nedenle Google’ın nasıl ve neden hizmet verdiğini bilmek SEO’yu anlamak için önemli bir adımdır.



Arama motorları hem kullanıcı arama deneyimine hem de sayfa sıralamasına katkısı olan güvenilir SEO çalışmalarını büyük ölçüde öneriyor. Bunun en büyük nedeni, SEO’nun kullanıcı arama ihtiyaçlarını karşılayan içerikleri öne çıkarması oluyor. SEO, başlıklarda kullanılan anahtar kelimelerden meta açıklamalara, H1 başlıklarından anahtar kelimeleri içeren linklere kadar birçok noktayı kapsamına alır.



Burada gözden en çok kaçtığına şahit olduğumuz sorunlardan birisi URL’lerde kullanıcının hiçbir işine yaramayacak bir dizi sayının yer almasıdır. Bunu engellemek ve “Web sitem Google’da nasıl ilk sırada çıkar?” sorusunu cevaplamak için linklerinizi açıklayıcı anahtar kelimelerle düzenlemelisiniz.



SEO Faydaları Nelerdir?


SEO’nun amacı, organik arama sonuçlarında sıralamanızı yükseltmektir. Arama motoru sonuç sayfalarını etkileyen ve organik sonuçları geri planda bırakmaya çalışan birden fazla etken vardır ancak bunlara rağmen SEO, hâlâ oldukça güçlü ve kazançlı bir seçenek olarak kabul edilir.



Arama motoru optimizasyonu, web siteleri için çok büyük avantajlara sahiptir. Uzun vadeli ve hızlı bir büyüme sağlar ve SEO’nun avantajları bunlarla sınırlı değildir. SEO’nun beraberinde getirdiği 4 temel kazancı şu şekilde sıralayabiliriz:



Organik ziyaretçi ve yüksek kaliteli site trafiği.

Web site trafiğini artırmaya yarayan organik görünürlük, SEO’nun en büyük ve en önemli faydalarından ilkidir. Arama motoru optimizasyonu, tamamen hedef odaklı ve müşteri merkezli ilerler. Etkili bir kurumsal SEO stratejisi, ilgili arama sorgulamaları aracılığıyla sayfalarınızı uygun hedef kitleye ulaştırır.



• Daha az maliyetli bir seçenek.

SEO, tıklanma başına yapılan ödemeler veya diğer pazarlama stratejileri gibi kabarık bir fatura çıkarmaz. Arama motorları durmadan sitenizde ilerler, faydalı içerikleri üst sıralara çıkartır ve organik bir şekilde yeni müşteriler bulmanıza katkı sağlar.



Web sitenizin güvenirliğini artırır.

Google’da üst sıralarda yer alan bir site, arama motorları tarafından kaliteli ve güvenilir olarak görülür. Bu da dolayısıyla işinizin güvenilirliğini artırır. Bu güvenin devam etmesi için site hızınızı yükseltin ve sizi çok daha yüksek sıralamalara yerleştirecek anahtar kelimeleri araştırın. Aynı zamanda yeni içerikler ekleyerek sitenizi her daim ilerletin.



• Kullanıcı deneyimini iyileştirin.

SEO’nun sitenizi arama motoru dostu yapmak için uğraştığı doğru ancak güvenilir SEO hizmeti alırken bunun yalnızca arama motoru merkezli olmadığını anlarsınız. Arama motoru optimizasyonu, web sitenizi ziyaret eden kitlenin site deneyimine de odaklanır. Site deneyimini geliştirmek için faydalı ve kaliteli içerikler üretin, sitenizi daha hızlı ve uyumlu yapın.



SEO Nasıl Yapılır?


SEO nasıl yapılır konusu bir makaleye sığmayacak kadar uzun ve detaylı süreçleri olan bir konu. Yine de sizle en önemli bazı maddeleri paylaşabiliriz.



1.İlgili ve güvenilir içerikler yayınlamak.



Kaliteli, uygun ve güvenilir içerikler, arama motoru sıralamanızı olumlu yönde etkileyecek ilk hamledir. Hedef kullanıcıya göre hazırlanmış kaliteli bir içerik, site trafiğinizi artırdığı gibi sitenizin güvenirliğini ve uygunluğunu da artırır.



Kaliteli, uygun ve güvenilir içerikler, arama motoru sıralamanızı olumlu yönde etkileyecek ilk hamledir. Hedef kullanıcıya göre hazırlanmış kaliteli bir içerik, site trafiğinizi artırdığı gibi sitenizin güvenirliğini ve uygunluğunu da artırır.



2.İçeriklerinizi gerektikçe güncelleyin.



Çoğu içerik, yavaş yavaş sahip olduğu organik trafiği kaybetmeye başlar. Sektöre göre değişmekle beraber eski içerikler, zamanla organik sonuçlardan çok daha az tıklanma alır. İçeriğinizde yazdığınız konuda yeni gelişmeler vb. varsa içeriğinizi mutlaka güncelleyin.



3.Anahtar kelimeler için araştırmanızı iyi yapın.



Web sitenizdeki her içerik sayfası için spesifik bir sözcük grubu belirleyin. Bunları yazılarınızda hedef kelimeler olarak kullanın. Bu noktada bir kullanıcı gibi düşünün ve okuyucunun arama motoruna neler yazarak bu sonuca ulaşacağı konusuna kafa yormalısınız.



4.İç linkler verin.



İç linkleme, sayfaların organik görünürlüğü için son derece önemli bir adımdır. Google, linkleri kullanarak web sitelerinde gezer. Google algoritması, ne kadar iç linkin bulunduğuna da bakar. İç linkleme için seçim yaparken konuyla ilgili, çok okunmuş, popüler içerikleri kullanın. Linklerin çalıştığından ve sayfaların direkt bir tıklanma ile ulaşılabileceğinden emin olun.



5.Alt etiketleri kullanmayı unutmayın.



Alt etiketler aracılığıyla görsellerinize ve videolarınıza açıklamalar ekleyin. İçeriğinizde kullanılan görsel veya videoları açıklamak, arama motorlarının sayfanızı doğrudan tespit etmesini sağlar.



6.Metadata



Kullanılan ana başlığın ve açıklamanın arama motorlarına uygun olması gerekir. Başlık ve açıklama dışında bu metadata alanına yerleştireceğiniz anahtar kelimeler de bir o kadar önem arz eder.



7.Backlink



SEO çalışmalarında Backlink konusu her zaman tartışmaya açık bir konudur. Web sitenize gelen Backlink’ler SEO için önemlidir. Güvenilir, konusunda otoriter kabul edilen web sitelerinden sizin sitenize gelen Backlink’ler Google sıralamanızı etkiler. Backlink edinme konusunda kurumsal SEO ajansıyla çalışmanızda fayda vardır. Yanlış kurgulanan bir Backlink stratejisi sitenizin Google’da sıralama cezası almasına bile yol açabilir.



Kurumsal SEO Uzmanı Ne Yapar?



Kurumsal SEO uzmanı, arama motorlarında optimize olması için kurum web sitelerindeki değişiklikleri ve rakip web siteleri analiz eder ve gerektiğinde güncelleme önerilerini sunar. Kurumsal SEO çalışması, arama motorları içerisinde sayfa sıralamasını geliştirerek siteye en yüksek seviyede trafik çekmeyi amaçlar. Kısaca web sitenizin arama motoru sonuçlarında üst sıralarda çıkmasını sağlamak kurumsal SEO uzmanının görevidir.



• Anahtar kelime araştırması ve SEO metin yazarlığı konusunda geniş bir bilgi birikimi vardır.


• Rakip web sitelerini, anahtar kelimelerini ve Backlinklerini analiz eder.


• Günümüz şartlarında arama motorlarının her şeyden önce nitelikli bir içeriğe önem verdiğinin farkındadır. Bunun her zaman siteye yüksek oranlarda trafik çekme potansiyeli olduğunu bilir.


• Problem çözme ve karar verme mekanizmalarını kullanmada yeteneklidir.


• İçerik pazarlama stratejileri oluşturur.


• Belirlenen hedef anahtar kelimeleri için Google sıralamasındaki değişimleri raporlar ve gerektiğinde aksiyon alır.


• İçerikleri hedef kitleye ulaştırmak için sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanır.


• Google güncellemelerinin ve pazarlama trendlerinin sıkı bir takipçisidir.


Web siteniz Google’da hiç görünmüyorsa veya arka sayfalarda çıkıyorsa, beklediğiniz ziyaretçiler SEO tekniklerini daha doğru uygulayan rakiplerinizin web sitelerine gidiyordur. Bu sıralama oyununun tüm kurallarını uygulamalısınız veya bu işi Doğuş Teknoloji gibi işin uzmanlarıyla birlikte yapmalısınız.


SEO stratejinizi kurgulamak, rakiplerinizi incelemek ve doğru SEO tekniklerini web sitenize uygulamak için yeterli zamanınız yoksa, size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız. Seositive ürünümüzü incelemek ve SEO hizmeti konusunda sorularınızı bize iletmek için Seositive iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.



Popüler Yazılar

GPT-4-Chat GPT(304 x 140 px)
GPT-4 Nedir? GPT-4 Nasıl Kullanılır?

Günümüzde yapay zeka (AI), hayatımızın her alanında giderek daha fazla yer ediniyor. Bu alandaki gelişmelerden biri de büyük dil modelleri (LLM) olarak bilinen AI modellerinin gelişimidir.GPT-4'ün özelliklerini, yeteneklerini ve potansiyel kullanım alanlarını inceleyeceğiz.

Ar-Ge

27 Aralık 2023 | 4 dk okuma

NotiSecure (4000 x 1600 px)
Bilgi Teknolojileri

15 Aralık 2023 | 2 dk okuma

büyük
Kurumsal Farkındalık Yönetiminde Teknoloji Kullanımı

Kurumsal dünyada başarılı bir farkındalık yönetimi, gün geçtikçe daha kritik hale gelir

Bilgi Güvenliği

18 Ekim 2023 | 4 dk okuma

Disaster_-recovery-services(304_×_140_px)
Kriz Anlarında İş Sürekliliği, Felaket Kurtarma (Disaster Recovery) En İyi Uygulamaları

Modern iş dünyasında olağanüstü durumlar, doğal afetler ve teknoloji başarısızlıkları gibi beklenmeyen durumlar her an ortaya çıkabilir. Bu tür olaylar, iş sürekliliğinin kesintiye uğramasına ve organizasyonların ciddi zarar görmesine neden olabilir. İşte bu noktada iş sürekliliği planlaması ve felaket kurtarma uygulamaları devreye girer.

İş Sürekliliği Yönetimi

22 Eylül 2023 | 3 dk okuma

(304_×_140_px)
Veri Tahminlemesi ile Kararlarınızı Verilere Dayandırın

Kararlarınızın geleceği şekillendirdiğini bilmek sizi endişelendiriyor olabilir. Ancak yalnızca sezgileriniz üzerinden hareket etmek zorunda olduğunuzu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. 21. yüzyılın dijital çağında veri tahminlemesi, karar alma süreçlerinde büyük bir dönüşüm sağlıyor. İşte veri tahminlemesinin karmaşık dünyası! Kararlarınızı verilere nasıl dayandırabilirsiniz? Gelin, birlikte inceleyelim.

Veri Çözümleri

24 Ağustos 2023 | 5 dk okuma

Compliance_and_Permission_Management_Privacy_and_Data_Protection_(378_×_240_px)
Veri Uyumluluğu ve İzin Yönetimi

Veri uyumluluğu ve izin yönetimi, kullanıcı gizliliği ve veri koruması açısından önemli bir ilişkiye sahiptir. Veri uyumluluğu, ilgili veri koruma mevzuatlarına ve standartlara uygun bir şekilde verilerin işlenmesini ve korunmasını sağlarken, izin yönetimi ise kullanıcıların verilerinin nasıl kullanılabileceğine dair kontrolleri içerir. Veri uyumluluğu, chatbotların gizlilik politikalarının, kullanıcıların verilerinin işlenmesi ve saklanmasıyla ilgili geçerli mevzuata uygun olarak hazırlanmasını gerektirir. Özellikle Avrupa Birliği'nde Genel Veri Koruma Tüzüğü (GDPR) gibi veri koruma düzenlemeleri, chatbotların kişisel verileri işleme süreçlerinde uyulması gereken çeşitli prensipler ve gereklilikler sunar. Bunlar arasında veri minimizasyonu, şeffaflık, veri erişimi ve kullanıcılara veri işleme süreçlerine rıza verme hakkı gibi konular yer alır.

Veri Uyumluluğu

21 Temmuz 2023 | 4 dk okuma

listing
CRM ve Pazarlama Otomasyonu Nedir?

CRM (Customer Relationship Management), müşteri ilişkilerini düzenleme ve yönetme anlamını taşır. İşletmelerin potansiyel müşteri kitlesi ile etkileşimlerini izlemek, yönetmek ve geliştirmek için kullandığı bir strateji ve teknoloji sistemidir. CRM, müşteri bilgilerini toplamak, depolamak, analiz etmek ve bu bilgilere dayalı olarak daha iyi müşteri deneyimi ve ilişkileri oluşturmak için kullanılır. CRM, müşterilerle ilgili bilgileri tek bir merkezi veri tabanında toplar ve bu bilgileri kullanarak müşteri etkileşimlerini takip eder. Bu veri tabanında müşteri iletişim bilgileri, satın alma geçmişi, destek talepleri, tercihleri ve diğer ilgili bilgiler yer alır. CRM, bu verilerin analizini yaparak müşterilerin ihtiyaçlarını, eğilimlerini ve davranışlarını anlamayı ve buna göre stratejiler geliştirmeyi sağlar.

CRM

23 Haziran 2023 | 4 dk okuma

Yapay_Zeka_Stratejileri_(620x473)
Yapay Zeka Destekli Stratejiler ile Üstün Müşteri Deneyimi

Günümüz iş dünyasında müşteri deneyimi sadece bir tercih değil, aynı zamanda işletmelerin başarısı için kritik bir unsurdur. İyi bir müşteri deneyimi; müşteri bağlılığını artırabilir, marka itibarını yükseltebilir ve rekabet avantajı sağlayabilir. Yapay zeka destekli stratejilerin yükselişi, işletmelerin müşteri deneyimini geliştirmek için kullanabilecekleri yeni araçlar sunar. Bu teknolojiler, müşterilerle daha kişiselleştirilmiş, duyarlı ve etkileşimli bir şekilde iletişim kurmaya ve işletmelere daha üstün bir müşteri deneyimi sunmaya yardımcı olabilir. Ancak yapay zeka destekli stratejilerin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için doğru strateji ve uygulamaların belirlenmesi önemlidir.

Yapay Zeka

08 Haziran 2023 | 4 dk okuma