VDF'de operasyonel verimlilikte maksimumu, bulut dönüşümündeki profesyonelliği ve kaynak çözümlemelerindeki mükemmelliği Google Anthos ile yakaladık. 

27 Temmuz 2022

3

2020'de birçok sektörün iş yapış şekilleri kökten değişti, çeşitli alanlarda birkaç senede hedeflenen transformasyonların başarı ile hayata geçişine tanıklık ettik. Özellikle Covid-19 etkisi ile, bu durumdan en çok etkilenen iş kollarından biri ikinci-el araba sektörü oldu. Pandemi nedeniyle, ikinci el araba piyasasına olan ilgi, bireylere daha güvenli bir ulaşım olanağı sunması nedeniyle hiç olmadığı kadar talep gördü. Tüketicilerin, pandemi zamanına kadar elde ettiği birikimler, Covid-19 salgınıyla beraber toplu taşıma kullanma konusundaki isteksizlik ile birleşince araçlara olan talep arzı geçmiş oldu. Dolayısıyla artan talepler ve kaynak kıtlığı, otomobil almayı eskisinden daha zor bir hale getirirken artan fiyatlar da bireylerin gözünde finansman modellerini daha cazip hale getirdi.  Müşteri memnuniyetinin hiç olmadığı kadar önem kazandığı günümüzde, şirketlerin dijital çağı yakalaması müşteri bağlılığının korunması için belirleyici bir faktör haline gelmiştir. Müşterilerin ilgi alanlarına göre sunulan özelleşmiş ve kişiselleştirilebilir hizmetler marka sadakatini olumlu yönde etkilemektedir. Pandemiyle birlikte dijitale geçiş hız kazanırken hedef kitle segmenti genişlemiş, rekabet şartları ise zorlaşmıştır. Dijital müşterilerin müşteri deneyimini iyileştirmek için teknolojinin destekleyici gücünü kullanmak, tüm şirketler için zorunluluk haline gelmiştir.

Araç finansmanı konusunda en cazip seçenekleri müşterileri ile buluşturmayı hedefleyen Volkswagen Doğuş Finans, (VDF); Volkswagen Finansal Hizmetler ve Doğuş Grubu iş birliği ile kurulmuştu. Volkswagen Doğuş Finans, (VDF), araç satın almanın önündeki finansal engellerin üstesinden gelebilmek adına önemli bir role sahip olup "otomotiv değer zincirindeki tüm aktörlerin finansal ihtiyaçlarına uygun çözümler sağlama ve tedarik etme" konseptini geliştirerek Türkiye'nin otomotiv finans firması olarak lider bir konumda bulunmaktadır. Bu lider konumun gerekliliği olarak yaratıcı ve proaktif bir yaklaşım benimseyen Volkswagen Doğuş Finans, VW Commercial, Audi, SEAT, Skoda, Porsche, Bentley gibi VW Grubu markaları ile sıfır ve ikinci el marka araçlara taşıt kredisi imkanı sağlamaktadır. VDF, taşıt kredisi alanındaki uzmanlığıyla, müşterilerine özel durumlarına uygun yeni ve benzersiz finansal paketler sunarak, hayallerindeki araca yetkili satıcılardan sahip olmalarını sağlamakla kalmayıp müşterilerin ve yetkili satıcıların ihtiyaç duyduğu her alanda geniş bir ürün ve hizmet yelpazesi sunarak araç yaşam döngüsünün her aşamasına değer katmaktadır. Finans, filo ve sigorta sektörleri değiştikçe, müşterisinin menfaat ve deneyimini ilk sıraya koyan VDF’yi rakiplerine göre özel ve ayrıcalıklı kılan en önemli farkı ise hızlı başvuru süreçleri, müşteri odaklı hizmet anlayışı, rekabetçi faiz oranları ve ödeme planlarındaki esneklik olmuştur.

Müşteri memnuniyeti ve otomotiv finansmanı hizmet kalitesindeki güçlü konumunu sürdüren VDF, tüm Volkswagen araçları için kredi tutarlarını ve vadelerini görmek için müşterilere sağladığı mobil uygulama ile kendi alanında ilk ve öncüdür. Ayrıca bu mobil uygulama ile mevcut ve yeni müşterilerin Türkiye genelindeki yetkili satıcı ağındaki hedefli demografik çalışmalarını kredi ve sigorta ürünleri ile ilgili güncel uyarı ve kampanyalardan haberdar olmaları amacıyla da hayata geçirilmiştir.  

Dönüşümün uyumu ve çalışan verimliliği dengesi

Paylaşılan bir OpenShift kümesi kullanan VDF, bu yapının sebep olduğu maliyetler ve kaynak kısıtlamaları nedeniyle alternatif bir yapıya yönelmek zorunda kaldı.  VDF, yerel düzenlemeler nedeniyle tüm operasyonlarını buluta taşıyamayacağı için yeni bir çözüm tasarımına ihtiyaç duydu. VDF'nin kaynak kısıtlamaları ve görünürlük konusundaki birincil endişesine yanıt olarak, Google Cloud iş ortağı Doğuş Teknoloji ile projelendirme çalışmalarına başladı. Doğuş Teknoloji, çeşitli sektörlerdeki kapsamlı deneyimi ve proje tabanlı çözüm ortağı olarak öne çıktı.

Anthos mimarisinden faydalanarak Anthos kümeleri hizmet ağlarıyla, VDF'nin proje uygulaması sırasında kaynak sorunlarına çözüm sağladık. VDF, Anthos dönüşüm projesi ile ölçeklenebilirlik ve maliyet avantajının yanında bulut teknolojilerin sunduğu çeviklikten de faydalandı.

Doğuş Teknoloji önderliğindeki Anthos projesi ile VDF’nin şirket içi ve bulut ortamları arasında etkili bir orkestrasyon çözümü sağladı. Anthos, bulut hizmetlerinin tek bir platformdan kullanılmasına izin vererek bu süreçleri kolaylaştırdı ve ilgili ürünün stres testleri sırasında, yük altında hızlı ölçeklenebilme özelliği ile  VDF'nin onayını aldı. Tüm bunların yansıra, bu çözüm ortaklığı sayesinde kullanım ömrü dolmuş olan OpenShift ortamlarının işletim maliyetlerinin de önüne geçildi.  

Anthos çözümü, VDF'nin daha üretken hale gelmesine, uygulamalarını modernize etmesine, her yerden çalıştırılmasına olanak tanıyarak küme yönetimi ve orkestrasyon zorluklarıyla uğraşmak zorunda kalmadan kaynaklarını en optimum düzeyde kullanmasına yardımcı oldu. Doğuş Teknoloji'yle beraber Anthos projesinin sağladığı en büyük faydalardan biri, bilgi işlemleri personelinin odak alanını operasyonel süreçlerden ayırarak katma değeri yüksek yenilikçi projelere ayırması olmuştur.  Ekipler altyapı yönetimi yerine temel sorumluluklarına odaklanma şansı bulmuş, maksimum sonuçlara ulaşmak için tutkuyla çalışabilme olanağına yeni mimari ile sahip olmuşlardır. 

Google Cloud ve Anthos iş ortağı rolünde Doğuş Teknoloji, yasal gereksinimleri karşılarken VDF'nin hibrit bulut teknolojilerini uygulamasına yardımcı olmuştur. VDF'nin uygulamaları modernleştirilirken, Anthos ile her yerden güvenli bir şekilde çalıştırılabilme olanağı sunulmuştur. Anthos'un üstlendiği altyapı yönetiminin sorumluluğu kurum kültürünü olumlu yönde etkilerken çalışan bağlılığının yanı sıra performansın da gelişeceği tahmin edilmektedir. 

Paylaş: